Voor wie

Startstichting – Voordelig en snel oprichten

Voor wie:

• Eén tot drie (Nederlands sprekende en in Nederland ingeschreven) personen, die in privé overgaan tot oprichting.
  • Een stichting met één bestuur en volgens onze modelstatuten.

Voor wie niet:

Bent u niet in Nederland ingeschreven en/of spreekt en leest één of meer van de bij de oprichting betrokken personen niet goed Nederlands? Dan is StartStichting niet geschikt voor u. Wij volgen bij onze dienstverlening de beroepsregels van onze beroepsorganisatie (KNB).

StartStichting is tevens niet geschikt voor:

• Een stichting administratiekantoor (STAK), welke aandelen gaat beheren;
  • Een stichting die bedoeld is om aandelen in een B.V. te beheren;
  • Een stichting met een raad van toezicht;
  • Een stichting die vermogen of een nalatenschap gaat beheren.

Wanneer uw stichting niet binnen de voorwaarden van StartStichting.nl valt en u bijvoorbeeld een stichting met een raad van toezicht wil oprichten, dan kunt u mogelijk bij ons kantoor, Van Dijk de Jongh Notarissen terecht voor de oprichting van uw stichting. Neem dan contact met ons op.

Soorten stichtingen o.a.

ANBI stichting
f
Maatschappelijke stichting
d
Fondsen werven
f
Mensen helpen

Wij zijn van alle markten thuis

Onze oplossingen gaan verder dan alleen een akte. Door net dat stukje extra advies te geven, bieden wij u toegevoegde waarde. Wij bieden maatwerk waar dat nodig is, maar leveren ook meer gestandaardiseerde diensten en kunnen daardoor efficiënt en in een goede prijs/kwaliteitverhouding opereren.

In uw belang wijzen wij u erop dat er via internet en andere media zogenaamde goedkope aanbieders van notarisdiensten zich op de notariële markt begeven. Bij veel van deze aanbieders dient u zelf veel stukken aan te leveren en een aantal zaken zelf te verzorgen. Ook worden u achteraf vaak extra kosten in rekening gebracht voor werkzaamheden als telefonisch contact, het versturen van een brief etcetera. Zaken die bij ons behoren tot de standaardwerkzaamheden waarvoor wij u geen extra kosten in rekening brengen.